ΤΑ ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ Σε αντιπαράθεση με το παραδοσιακό σχολείο ήρθε το κίνημα της ΝΕΑΣ ΑΓΩΓΗΣ στις αρχές του 20ου αιώνα για να υπάρξει ένα μικρό πισωγύρισμα στα 1970 με το Back to Basics (3R), χωρίς όμως θεωρητικό υπόβαθρο, απλά συντηρητικές θέσεις. Από τη ΝΕΑ ΑΓΩΓΗ, προέκυψαν οι εξής δύο θεωρίες: α. ομαδοσυνεργατική διδασκαλία (Vygotsky) β. Κριτική Σκέψη
ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΤΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ Πρωταρχική αποστολή του Σχολείου η ανάπτυξη της.
Α. Ιστορική Ανασκόπηση 1. Η Σκέψη ως αντικείμενο Φιλοσοφίας και Ψυχολογίας 2. Η Σκέψη στη Διδακτική Αντιμετωπίζεται από τρεις σκοπιές: α. Ειδολογική β. Αναπτυξιακή: γ. Του Διδακτικού Υλισμού: Β. Σχολές και τάσεις στην Κριτική Σκέψη α. Τα προγράμματα Γενικής Παιδείας β. Προγράμματα Άμεσης Διδασκαλίας (skills approach) γ. Προγράμματα Γνωστικών Στρατηγικών Γ. Γιατί επιβλήθηκε η Κριτική Σκέψη α. Λόγοι εκπαιδευτικής ιδεολογίας β. Μαθησιακοί λόγοι γ. Κοινωνικοί λόγοι Δ. Γενικές Παραδοχές
Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΝΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Ι. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΙΙ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ α. Η ΝΟΗΣΗ: β. Η ΜΝΗΜΗ ΙΙΙ. ΤΑ ΔΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ 1. Ο Επαγωγικός Συλλογισμός (inductio 2. Ο Απαγωγικός ή παραγωγικός Συλλογισμός (diductio) 3. Ο Αναλογικός Συλλογισμός IV. ΠΩΣ ΑΝΑΠΤΥΣΣΕΤΑΙ Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Α. ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ VYGOTSKY Β. Η ΓΝΩΣΙΟΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ PIAGET
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ Η «στρατηγική διδασκαλίας» Η «πορεία διδασκαλίας», Η «μέθοδος» Η «μορφή». Η «κοινωνική μορφή». Στις στρατηγικές διακρίνουμε την πορεία, τη μέθοδο ή τις μεθόδους επεξεργασίας, τη μορφή παρουσίασης του διδακτικού αντικειμένου και τη μορφή κοινωνικής οργάνωσης.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Ι. ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Είναι σημαντικός και δύσκολος διότι απαιτεί τρεις λειτουργίες: Την επιλογή των στόχων του αναλυτικού προγράμματος, την προθεώρηση (visualization) , της διδασκαλίας και την διοργάνωση ρόλων των μαθητών. Αυτό κάνει τον δάσκαλο επιστήμονα. Στη δεκαετία του 50-60 ο προγραμματισμός είχε: 1) στόχους, 2) μέσα, 3) διεξαγωγή, 4) αξιολόγηση. ΙΙ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ Α. ΑΠΟ ΤΑ ΙΔΕΩΔΗ ΣΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ Β΄ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΙΙΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗΣ ΣΚΟΠΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΧΩΝ Α. ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΩΝ ΣΤΟΧΩΝ Β. ΜΟΝΤΕΛΟ ΓΕΝΙΚΕΥΜΕΝΩΝ ΣΤΟΧΩΝ Γ. ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΣΤΟΧΩΝ Δ. ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΙV ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΓΕΝΙΚΩΝ ΣΚΟΠΩΝ ΣΕ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥΣ 1. Με ποια κριτήρια καθορίζονται οι στόχοι 2. Αν είναι δυνατό, εφ’ όσον είναι και αλληλοσυγκρουόμενα να μετασχηματιστούν σε συγκροτημένο σύστημα σκοπών 3. Πώς μπορούν να πραγματοποιηθούν. V ΤΑΞΙΝΟΜΙΕΣ ΔΙΔΑΚΙΚΩΝ ΣΤΟΧΩΝ Α. Στοχοταξινομία του Bloom (ΓΚΕΑΣΑ) Β. Στοχοταξινομία του Gagne Γ. Harmin, Simon Δ. Στοχοταξινομία της Κριτικής Σκέψης VΙ ΕΠΙΠΕΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Α. ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΟΣ Β. ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΟΣ Γ. ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟΣ Δ. ΩΡΙΑΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ VΙΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΩΡΙΑΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Ο ωριαίος προγραμματισμός έχει 4 φάσεις: 1η: Προβληματική της διδασκαλίας 2η: Προετοιμασία Διδακτικού Αντικειμένου 4η: Αξιολόγηση 5η: Οργανωτικές δραστηριότητες VΙΙΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Α. ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ Α.Π. Β. ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ Γ. ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΙΧ. ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ Α. ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΕ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ Β. ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ Γ.ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΕΑΣ ΥΛΗΣΗ ΣΕ ΔΙΔΑΣΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΗ Χ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Α. ΕΠΙΛΟΓΗ Η ΣΥΝΘΕΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ Β. ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ Γ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΧΡΟΝΟΥ ΧΙ. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΩΡΙΑΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΧΙΙ. ΓΡΑΠΤΟ ΣΧΕΔΟ ΩΡΙΑΙΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Ι. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Α. 1η ΦΑΣΗ: ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ Β. 2η ΦΑΣΗ : ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ Γ. 3η ΦΑΣΗ: ΕΠΕΞΕΓΑΣΙΑ – ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Δ. 4η ΦΑΣΗ: ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΓΝΩΣΗΣ Ε. 5η ΦΑΣΗ ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΣΤ΄ ΈΚΤΗ ΦΑΣΗ: ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ Ζ΄ ΈΒΔΟΜΗ ΦΑΣΗ: ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΠΟΥ ΔΙΕΠΟΥΝ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΙΙI Η ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ ΣΤΗ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Α΄ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ 1. Δημιουργία ενδιαφέροντος 2. Εστίαση προσοχής 3. Ενεργοποίηση συμμετοχής 4. Έλεγχο προϋπάρχουσας γνώσης 5. Επίγνωση παρανοήσεων 6. Εμβάθυνση επεξεργασίας 7. Έμμεσος έλεγχος συμπεριφοράς Β. ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ α. Ερωτήσεις Χαμηλού και Υψηλού β. Ερωτήσεις Ανοικτού ή Κλειστού Τύπου γ. Συγκλίνουσες ή Αποκλίνουσες δ. Ερωτήσεις Κριτικής. ε. Ερωτήσεις Διδακτικής Λειτουργίας. Γ. ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗΣ ΑΡΧΙΚΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ 1. Διατύπωση σε απλή γλώσσα 2. Υποβολή σε όλη την τάξη, εκτός ειδικής περίπτωσης 3. Ισόποση κατανομή και για όλα τα επίπεδα 4. Παροχή απαραίτητου χρόνου απάντησης 3-5΄΄ 5. Προσοχή στην απάντηση, ανατροφοδότηση, απαίτηση ολοκλήρωσης και στήριξη Δ. ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΑΥΤΠΩΣΗΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ Ι. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Υπάρχουν 6 αλληλοδιάδοχες αναγνωστικές δραστηριότητες: 1. Θέση σκοπού της ανάγνωσης 2. Ενεργοποίηση γνώσεων 3. Επιλεκτική συλλογή των στοιχείων που ανταποκρίνονται στο σκοπό της ανάγνωσης 4. Αξιολόγηση συνοχής του κειμένου και κριτική του 5. Συνεχής έλεγχος του βαθμού κατανόησης και επανάληψη αν χρειαστεί 6. Συνεχή συμπεράσματα, και προβλέψεις με παράληλη κάλυψη των κενών.
ΙΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΚΑΘΟΡΙΖΟΥΝ ΤΟ ΒΑΘΜΟ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ Α. Ο ΜΑΘΗΤΗΣ Β. ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ Γ. Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΙΙΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Η επιτυχία της νοηματικής προσέγγισης εξαρτάται κυρίως από την προετοιμασία. Πρέπει να εντοπιστεί η κεντρική ιδέα, η επιμέρους ιδέες, να διαπιστωθεί το σχήμα της πλοκής και να προετοιμάσει τις προαναγνωστικές και μετα-αναγνωστικές ερωτήσεις.
ΙV. ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΡΩΤΗ ΦΑΣΗ: ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ 1. Ψυχολογική Προετοιμασία 2. Προβληματοποίηση διδακτικού αντικειμένου 3. Ανάκληση γνωσιολογικού σχήματος 4. Ανάκληση σχήματος δομής 5. Επεξήγηση άγνωστων λέξεων 6. Στοχοθεσία Πρώτης αναγνωστικής Προσέγγισης με τις παρακάτω μορφές: α. Σχήμα πλοκή β. Προοργανωτές. γ. Θεματολογικό σχήμα. δ. Πρόβλεψη εξέλιξης ε. Ανάκληση γνώσεων. στ. Αυτοερωτήσεις ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΑΣΗ: ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ 7. Ανάγνωση του κειμένου 8. Απάντηση στη στοχοθεσία. 9. Επαναδιήγηση του κειμένου με τις εξής μορφές: α. Χρονική αλληλουχία γεγονότων β. Εντοπισμός αιτιωδών σχέσεων. γ. Περιγραφή.. δ. Συγκρίσεις, Αντιπαραθέσεις, Αναλογίες. ΤΡΙΤΗ ΦΑΣΗ: ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ Σκοπός της τρίτης φάσης είναι η προώθηση της κατανόησης και η αναζήτηση παραδοχών και συνεπαγωγών με 10. Συμπλήρωση των δεδομένων του κειμένου.. 11. Ερμηνεία γεγονότων και συσχέτιση με προσωπικά βιώματα. 12. Χαρακτηρισμός και αξιολόγηση ηρώων. ΤΕΤΑΡΤΗ ΦΑΣΗ: ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ Σκοπός της είναι η κατανόηση του δημιουργικού χαρακτήρα της γλώσσας με: 13. Συσχέτιση του περιεχομένου με το δομικό σχήμα. (Διηγημάτων, Περιγραφών, Κειμένων γνώμης, Κειμένων εννοιών, Χρονικής Ακολουθίας, Σύγκρισης, Επίλυσης Προβλημάτων), 14. Εντοπισμός Ύφους και τόνου κειμένου. ΠΕΜΠΤΗ ΦΑΣΗ: ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΝΑΣΥΝΘΕΣΗ
15. Εξαγωγή Κεντρικής Ιδέας.: 16. Σύνθεση περίληψης. Η περίληψη διαφέρει από την επιτομή στο ότι η πρώτη αποτελεί ανάπτυξη των θεματικών αξόνων, ενώ η δεύτερη είναι απλή αναφορά τους. 17. Προσωπική Ανασύνθεση 18. Γραπτή έκφραση (Σκέφτομαι και Γράφω) Υπάρχουν 7 φάσεις στη διάρκεια παραγωγής ενός κειμένου. a. Εμπροθετότητα b. Παραγωγή Ιδεών c. Οργάνωση ιδεών d. Πρώτη Καταγραφή. e. Αυτο / ετερο – f. Τελικό Κείμενο g. Αξιολόγηση. ΕΚΤΗ ΦΑΣΗ: ΑΣΚΗΣΕΙΣ 19. Ασκήσεις Λεξιλογικής επεξεργασίας 20. Γραμματική Επεξεργασία 21. Συντακτική Επεξεργασία. ΕΒΔΟΜΗ ΦΑΣΗ: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 22. Αξιολόγηση Ασκήσεων 23. Αξιολόγηση Προσωπικής Ανασύνθεσης
ΚΕΦ 14. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Ι. ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΙΙ. ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΙΙΙ. ΟΙ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ (ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ) ΙV. ΣΧΗΜΑΤΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ Α. ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ (ΔΥΑΔΕΣ)
1. Ανομοιογενείς Φροντιστηριακές Ομάδες.(Peer tutoring) 2. Ομοιογενείς Συνεργατικές Δυάδες (Peer collaboration).. Β. ΟΜΑΔΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ Κρίσιμη είναι η ομάδα των τριών μελών, ενώ δεν πρέπει να ξεπερνούν τα 4. V. ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 1. Θετική αλληλεξάρτηση μεταξύ των μελών 2. Άμεση προσωπική επικοινωνία 3. Ατομική και Συλλογική Ευθύνη. 4. Συνεχής εξάσκηση στην επικοινωνία 5. Ανομοιογένεια στη σύνθεση. 6. Αποκέντρωση εξουσίας,. 7. Περιορισμένος αριθμός μελών VΙ. ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Α. ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΤΟΜΕΑ Κοινωνικοποίηση. 1. Σχολική Πειθαρχία 2. Στάση Μαθητών προς το σχολείο. Β. ΣΤΟΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟ ΤΟΜΕΑ 1. Ψυχολογικό κλίμα.. 2. Αυτοεκτίμηση.. 3. Ψυχική Υγεία. Β. ΣΤΟΝ ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ 1. Νοητική Ανάπτυξη 2. Γλωσσική ανάπτυξη. 3. Ακαδημαϊκή μάθηση. Οι Τζόνσον και Τζόνσον συμπέραναν ότι οι παρακάτω τομείς επηρεάζονται θετικά από την ομαδική διδασκαλία: 1. Χρόνος ενεργητικής συμμετοχής 2. Μαθησιακή διαδικασία. 3. Ενεργοποίηση μαθητών.. 4. Συλλογική παρέμβαση. VΙΙ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 1. Καθορισμός αριθμού μελών και σύνθεσης των ομάδων 2. Καθορισμός ενότητας προς διδασκαλία 3. Καθορισμός μορφών κοινωνικής συμπεριοφράς 4. Καθορισμός υλικού για ατομική και κοινή χρήση 5. Καθορισμός τρόπου εξήγησης του έργου και καταμερισμός εργασιών 6. Καθορισμός ρόλου δασκάλου και μαθητών 7. Καθορισμός κριτηρίων αξιολόγησης
VΙΙΙ. ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 1Η ΦΑΣΗ: ΠΡΟΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ 1. Οργάνωση μαθητικών Ομάδων 2. Οργάνωση χώρου. 2Η ΦΑΣΗ: ΓΝΩΣΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ 3. Γνωστοποίηση Διδακτικών Στόχων. 4. Καθορισμός αναμενόμενων μορφών Κοινωνικής Συμπεριφοράς. 5. Γνωστοποίηση διαδικασιών συνεργασίας 3Η ΦΑΣΗ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ 6. Παρουσίαση ή συλλογή δεδομένων για διδακτικό αντικείμενο. 7. Καταμερισμός έργου ομάδας στις υποομάδες 8. Σύνθεση έργου υποομάδων. 4η ΦΑΣΗ: ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 9. Οργανωτικο-διδακτικές δραστηριότητες του εκπαιδευτικού:. 10. Μαθησιακές και συνεργατικές δραστηριότητες των μαθητών. 5η ΦΑΣΗ:ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 11. Αξιολόγηση ακαδημαϊκής Εργασίας. 12. Αξιολόγηση Λειτουργικότητας της ομάδας. 13. Μεταγνωστική θεώρηση επιλογών
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου